Eerste week in Mauritius - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Puck Driel - WaarBenJij.nu Eerste week in Mauritius - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Puck Driel - WaarBenJij.nu

Eerste week in Mauritius

Door: Puckie

Blijf op de hoogte en volg Puck

29 September 2014 | Ghana, Sunyani

Lieve mensen,

Omdat er een aantal keren is gevraagd of ik weer een blog wil/ga bijhouden, heb ik toch maar besloten om (heel) af en toe een verhaaltje te schrijven. Bij deze zijn jullie gewaarschuwd; door mijn geheel Engelstalige studie is mijn Nederlands(e) (grammatica) flink achteruit gegaan. So, let’s go …

Zaterdagochtend ben ik met mama vertrokken richting Schiphol. We arriveerden op tijd en hebben dus ook nog even wat gedronken en alles op z’n gemak gedaan. Tijd om afscheid te nemen! Altijd moeilijk, maar aan de andere kant was ik er op dat moment ook wel klaar voor om lekker weg te gaan en te beginnen aan een nieuw avontuur. In de vertrekhallen heb ik het voor elkaar gekregen om verschillende rookhokken (verschrikkelijke dingen) te spotten en mijn zenuwen weg te paffen. Ik vloog eerst naar Londen Gatwick, helaas had mijn vliegtuig vertraging. Om 14:25 zat ik nog in het vliegtuig in Londen, terwijl de gate van de vlucht naar Mauritius sloot om 14:40. Conclusie: als een gestreste kip zonder kop daar rond gerend, maar wonder boven wonder zat ik op tijd in het vliegtuig. Achteraf had het vrijwel niks uitgemaakt, aangezien dat vliegtuig ook nog ongeveer driekwartier stil stond. De vlucht verliep voor de rest prima. Het viel mij op dat er zo enorm veel toeristen inzaten en vrijwel geen jonge mensen. Anyway, na ong. 11,5 uur vliegen kwam in om 6:00 (Mauritiaanse tijd) aan op het vliegveld van Mauritius, waar ik werd opgehaald door mijn huisbaas Mr. Ram en zijn vriend. Het eerste wat ik uiteraard heb gedaan is een sigaretje opgestoken na weetikveel hoeveel uur. Ik voelde mij redelijk bezwaard, maar toen bleek dat ik in de auto mocht roken was het natuurlijk een groot feest. In de auto gingen verschillende sleutelhangers van Ganesh, toen ik een opmerking maakte dat het Ganesh was, heb ik flink punten gescoord (Thanks Tom )
Om heel eerlijk te zijn heb ik deze week vrij weinig gedaan. Ik heb elke dag aan het strand gelegen, wat heel vlakbij ons huis is. Het is vrij warm hier (25 graden), maar het is vaak bewolkt. Toch, heb ik absoluut niks te klagen. Heerlijk temperatuurtje.

Vrijdag ben ik op stap geweest en ben ik naar twee verschillende ‘clubs’ geweest. Een hele leuke tijd gehad! Zaterdag heb ik met nog wat studenten rond getourd door een stukje Mauritius. Je hebt geweldige uitzichten hier en alles is prachtig mooi! De zee is zo mooi blauw en overal is groen. We hebben watervallen gezien, grote schildpadden en de zonsondergang. Daarnaast zijn we naar een Rhumerie geweest. Rum is hier het meest populaire drankje (ja, ik moet er ook aan geloven). We hebben een rondleiding gehad van een vrouw die ons liet zien hoe ze dit maken. Daarna hebben we 8 shots rum gehad, want de verschillende soorten moesten natuurlijk wel geproefd worden.

Zaterdagavond zijn we met een hele grote groep op stap geweest. Om twaalf uur was ik jarig. Heerlijk op het strand gezeten, gezongen en uiteraard gedronken op het feit dat ik nu echt volwassen ben ;)
Zondag was ik aardig brak. Ik heb buiten de deur geluncht en we zijn even naar het strand geweest. ’s Avonds nog een feestje meegepakt met leuke house/techno muziek en heel veel schuim.

Vandaag (ma) had ik eindelijk maar toch mijn eerste stage dag. Ik ga wel iets heel anders doen dan verwacht. Ik werk nu voor een bedrijf als sales assistant. Het bedrijf heeft verschillende ‘dochterbedrijven’ zoals een natuurpark, een golfresort, een hotel met restaurants. Ik weet nog niet precies wat er van mij wordt verwacht, maar daar komen we de aankomende week hopelijk wel achter. Ik zit met 6 mensen op kantoor en het lijken me in ieder geval super leuke mensen. Er worden veel grappen gemaakt en iedereen word belachelijk gemaakt, maar dat kan ik wel waarderen. Er wordt voornamelijk Frans gesproken door iedereen. Ze praten ook veel in het Frans tegen mij, omdat ik het toch moet leren (hellup).

Ik ben nu kapot! Zeven uur van huis weggegaan en zes uur was ik thuis. Ik heb ook alweer iets bizars meegemaakt. Gelukkig kan ik vanaf morgen ’s ochtends mee rijden met een collega, dus ik kan een half uur langer in m’n bedje liggen. Ik ben wel enorm dankbaar voor de week vakantie, wat was het heerlijk!

Lieve mensen, het is niet een heel bijzonder verhaal, maar om eerlijk te zijn, ben ik de helft al vergeten en is het toch wat moeilijker om alle indrukken op papier te krijgen. Ik hoop dat alles daar goed gaat. Hier in ieder geval wel!

Trouwens voor de geïnteresseerde;
Adres: Avenue de Manguier 228, morcellement de chazal, black River, Flic en Flac, Mauritius. (hele mond vol, maar wel nodig om alles te vermelden ) Mijn Mauritiaanse nummer is vanaf 5 oktober ook mijn whatsapp nummer (staat op fb) Don’t forget!!!
Heel veel liefde vanuit het paradijs,
Puck

P.s: sorry ik zie heel veel spelfouten en slechte zinnen, maar ik doe het even op z'n Afrikaans; liever lui dan moe :)
P.p.s.: er staat nog steeds dat ik in Ghana ben, maar ik weet niet hoe ik dat moet veranderen, hihi

  • 29 September 2014 - 18:55

    Alyssa:

    Lieverd!

    Wat heerlijk om toch een beetje van je te kunnen blijven lezen.
    We appen natuurlijk wel maar dit is toch altijd anders.

    Ik mis je!!!

    Love you

  • 29 September 2014 - 20:32

    Susanne:

    Ik vind het een mooi verhaal! haha erg leuk om te lezen!

    Nog veel plezieer! xxx

  • 29 September 2014 - 21:23

    Mamz:

    Hoi lieve Puck, we hebben al zo druk gebeld en geappt dat ik al veel van hetgeen je hebt geschreven herken. Maar leuk dat je dit doet! Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar het bizarre wat je hebt meegemaakt, want daar heb je niet over uitgewijd. Heel veel succes op je werk en met de 'franse lessen' ;-) Liefs en een dikke kus, mamz x

  • 29 September 2014 - 22:22

    P R Verschoor:

    Lieverd wat leuk je bericht ,fijn om wat te kunnen lezen hoe het daar is veel liefs van je Opa en Oma

  • 29 September 2014 - 23:10

    Hes:

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt. Veel plezier gr hes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Puck

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1765
Totaal aantal bezoekers 15188

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 13 Februari 2015

Stage in Mauritius

02 Mei 2012 - 05 Juli 2012

It's time for Africa!

30 September 2011 - 30 December 2011

Vrijwilligerswerk in Sunyani, Ghana

Landen bezocht: