bestemming bereikt - Reisverslag uit Eelde, Nederland van Puck Driel - WaarBenJij.nu bestemming bereikt - Reisverslag uit Eelde, Nederland van Puck Driel - WaarBenJij.nu

bestemming bereikt

Door: puckvandriel

Blijf op de hoogte en volg Puck

03 Oktober 2011 | Nederland, Eelde

Lieve mensen!

Een nieuw reisverhaal, dit keer uit Ghana zelf! Ik waarschuw iedereen van te voren, ik heb nog nooit iets van een blog bijgehouden, dus een ster in stukjes schrijven ben ik niet!

Na een lange en gezellige reis in de auto met Aileen, Moira, paps en mams, zijn we aangekomen op Schiphol! In de auto dacht ik amper aan de reis en het hele gebeuren, maar als je zo op Schiphol bent aangekomen, komt het toch wel erg dichtbij! We drinken en eten nog even wat met z’n allen en dan moet ik toch echt door de douane. Het afscheid nemen is niet leuk, maar na een paar (?) tranen vermande ik mezelf en liep ik naar de gate (een work-out van 15 min. Lopen). Bij de gate word ik redelijk aangestaard door de donkere mensen, misschien omdat ik een van de enige blanke was, die in het grote vliegtuig zat! In het vliegtuig zat ik tussen een Ghanese Duitser en nog een Afrikaan in! Ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit zo’n leuke vliegreis heb gehad! Ik had een schermpje voor me met de allernieuwste films etc, maar heb dat ding bijna niet aangeraakt! De Ghanees was in een geheel Afrikaans gewaad aangekleed, wat mij in eerste instantie een beetje afschrok (vraag me niet waarom ..), maar daar had ik geen reden voor. We hebben over van alles gepraat, van de islam tot aan alcohol drinken! Ik heb de beide mannen ook echte Hollandse drop laten proeven, dat vonden ze wel lekker volgens mij (thanks to mommy :D) Ik heb de Ghanees de halve zak drop/snoep meegegeven als souvenir uit Nederland, volgens mij kon hij dat wel waarderen.. Samengevat een goeie reis in ieder geval! Aangekomen in Accra, moest ik eerst lang in de rij staan voor een soort paspoort-controle. Je moest ook je vingerafdrukken achterlaten, dat ging nog al een aantal keer fout bij mij (dom blondje zullen ze wel denken)! Daarna in de drukte geld gewisseld en koffers van de band gehaald en naar de vertrekhal gelopen! Ik vond eigenlijk gelijk al de meneer die mij naar het guesthouse ging brengen! De taxi-chauffeur in kwestie praatte niet bijster veel, maar lachte wel lief (een tikkeltje gay zelfs) dus dat was alsnog wel gezellig! Accra is veel moderner dan ik dacht. Ik hoorde in het guesthouse liedjes van usher en je ziet mensen met blackberry’s enzovoorts! In het guesthouse ben ik eigenlijk gelijk gaan slapen! Ik was dood op .. Ik werd die nacht elk uur wel wakker, door mijn alarm-gaat-niet-af-dus-ik-kom-te-laat-trauma. De wekker ging gelukkig wel op tijd af en na een ontbijtje werd ik weer gebracht naar Accra airport om de binnenlandse vlucht naar Sunyani te nemen! Er was iets mis gegaan met de reservering van mijn ticket, dus het was maar de vraag of ik deze vlucht wel zou hebben! Gelukkig kwam het allemaal goed (zelf geregeld! Trotse ik ..). Ik kwam er later achter dat ik op mijn ticket Groningen Puck heette.. Ik kan me opeens vaag herinneren of ik ook wel eens Groningen werd genoemd, volgens mij heb ik Ja geantwoord) Het vliegtuig was klein, maar wel leuk om een keer meegemaakt te hebben! Na 50 min. Was ik in Sunyani waar Mariette, Anniek en Marjolein mij opwachtte! Eenmaal aangekomen op Hanukkah, renden de kleine kids gelijk naar me toe Ws. was er al verteld, hoe ik heette .. Helaas is het hier niet Poek of Buck, maar Pik! Leuk dacht je al alles gehad te hebben, word je vernoemd naar een penis (Vind je leuk he Mels :D) Ik kreeg een rondleiding van Mariette en daarna werd ik verwelkomt met een liedje door al de kinderen! Mijn kamer is heel ruim! Er staan 2 eenpersoonsbedden, een kast en heb een eigen douche en wc. Het is zo’n eerste dacht wel wennen, maar wel leuk! Die kinderen willen allemaal zo graag gewoon een lekkere knuffel en bij je opschoot, dat is al genoeg .. Sommige testen je uit, maar dat hoort er nou eenmaal bij .. kinderen zijn kinderen, in welk land dan ook .. De dag verliep eigenlijk heel chill .. ben met een paar kids wezen kleuren en heb meegeholpen met rijst te voeren in de middag aan de kleinste! Ik sliep om 20:00, was kapot! Vannacht onrustig geslapen, misschien omdat het allemaal nieuw is, misschien door de enge kakkerlak verhalen van de andere vrijwilligsters (ANGST!). Vanochtend m’n eerste kerkdienst meegemaakt! Heel anders dan hier in Nederland .. Ze begonnen eerst met zingen onder begeleiding van de oudere jongens in Hanukkah die djembé speelden! Super goeie improvisaties, ben jaloers op het ritme wat die mensen hebben! Daarna preekte Moses (de papa van het kindertehuis) en verwelkomde hij mij ook en public! Dat vond ik wel bijzonder, leuk dat ze dat ook zo doen!! Daarna ging ik met de andere vrijwilligsters en mariette, naar het Eusbett hotel, een chic hotel in Sunyani waar je lekker en nogal westers kan eten! Voor een portie loempia’s en 2 cola betaal je maar 9 cedi, ong 4 euro’s!! Dit deden we trouwens allemaal met de auto! Omdat we op de heenreis met wat meer mensen waren zaten Anniek (een andere vrijwilligster) en ik achterin de pick-up.. Je word door iedereen eigenlijk nagekeken/aangestaard! Het voelt best gek, net alsof je een buitenaards wezen bent! Haha. Op hanukkah nog meegeholpen met badderen en aankleden en daarna lekker gespeeld en gekroeld met wat kinderen! Sommige zijn zo lief, die zou ik zo mee willen nemen! Na een douche gingen we met 7 personen weer naar het Eusbett (gewoonte om op zondagavond daar te eten) om daar lekker uit eten te gaan! Nu thuis en zo lekker slapen!
Deze 2 dagen hebben me al zoveel verschillende indrukken gegeven, dat is niet te omschrijven .. Je komt in een hele andere wereld terecht met ook andere normen en waarden. Ik merk nu al aan sommige dingen dat het zo anders is .. In Nederland stap je bijv. zo onder een warme douche .. hier douche je koud, je kan ook niet zomaar wat water uit de kraan halen want dat is niet drinkbaar.. Allemaal dingen waar je snel bij stil gaat staan! Ik ben benieuwd wat er de komende 3 maanden op m’n pad komt! Als het maar geen kakkerlakken zijn …

Liefs van Puck

  • 03 Oktober 2011 - 05:18

    Huibert:

    Hè goed gedaan pikki ! Heb je nog geen corruptie gezien, op het vliegveld ook niet? Op je site moet je ook het land nog veranderen ;-) veel plezier x

  • 03 Oktober 2011 - 06:15

    Ha Die Pik!:

    Nou, schrijven kan je wel hoor ! Ik moest er erg om lachen... Erg leuk om je belevenissen te lezen, ben benieuwd naar het volgende verslag! Veel plezier! Groetjes, Madelon

  • 03 Oktober 2011 - 06:22

    Chiel:

    Ziet er goed uit puckie! Haha je nieuwe Nick name (pik) zal even wennen worden maar vertel de betekenis er maar niet achter haha, veel plezier daaro:)

  • 03 Oktober 2011 - 06:28

    Sarah:

    Waauuuwie puck:D wat leuk allemaal al! Het klinkt geweldig:D Have fun schattie!

  • 03 Oktober 2011 - 08:36

    Esther:

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! Ik wens je succes met de kakkerlakken en andere vieze beestjes... Heel veel plezier nog! X

  • 03 Oktober 2011 - 11:04

    Getie:

    He Puck, wat een geweldig begin van je verblijf daar ! Leuke naam , Pik , we hebben veel namen bedacht in het zwembad in Lloret maar deze niet ! haha. Liefs, Getie

  • 03 Oktober 2011 - 11:12

    Wendy En Huib & Kids:

    Hey Puck,
    Super leuk om te lezen wat je daar mee maakt. Wij hangen aan je lippen!
    Geniet ervan meid van alle nieuwe ervaringen en van de lieve kindjes.
    Liefs van ons

  • 03 Oktober 2011 - 13:44

    Moira:

    Hi lieverd, wat heb je al veel mee gemaakt joh! Ik ben blij dat je goed aangekomen bent en dat je het naar je zin hebt. Het is echt een kick om dit mee te maken. Ik kijk uit naar je volgende verslag en ik bel je van de week even! Good luck lieverd! Dikke kus moir

  • 03 Oktober 2011 - 13:59

    Mer:

    Hey lief Puckie,
    nou ik vind het een hartstikke leuk verhaal! je hoeft niet onzeker te zijn hoor over je schrijfstijl haha. echt fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! dat er niks tegenvalt en dat iedereen (behalve wat opstandige kinders haha) lief en en je verwelkomt! we bellen en succes en kus.

  • 03 Oktober 2011 - 16:18

    Tynke:

    Ha Puck,

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het voor je is (en voor mij ook al weer was) om voor het eerst in Ghana en Hanukkah aan te komen. Ik weet niet of je dit nog leest voor zaterdag 8 oktober, maar dan reis ik ook die kant op. Leuk om je dan te ontmoeten. Ik heb ontzettend veel zin om alle veranderingen en de kinderen na 1,5 jaar weer te zien.

    Tot zaterdag!

  • 03 Oktober 2011 - 18:24

    Lieke:

    Heee Pik!
    Jij hoeft je echt geen zorgen te maken om je schrijfstijl;) Heel erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! En inderdaad..je bent er nog maar twee dagen, dus komt nog veel meer!

    Klinkt allemaal super! Geniet ervan!!

    Xx Lieke

  • 03 Oktober 2011 - 18:46

    Mamz:

    Hallo lieverd, wat een verhaal al zeg, zo krijg ik wel een goed idee wat jij daar allemaal meemaakt. Het installeren van je laptop is dus gelukt?
    Schrijverstalent heb je ook wel hoor, uitgebreid en gedetailleerd, weet je het tot een leuk en leesbaar verslag te maken. Maar dat heb je van geen vreemde natuurlijk; je bent erfelijk belast! Ben benieuwd of straks het skypen ook gaat lukken?
    Dus kakkerlakken zijn daar wel in het tehuis? Of waren het meer gruwelverhalen, gevoed door de angst die iedereen voor die beesten heeft?
    Noemen de kinderen je Pik of Pig, want dat is nog wel een wezenlijk verschil, hoewel het geen van beiden charmant is, maar ach, in Afrika zal het niet dezelfde betekenis hebben als hier.
    Toevallig zien we nu regelmatig reclame over Ghana, die chocoladereep die ik jou had gegeven, return to sender, heeft een heel mooi begeleidend filmpje.
    Maar de drop vonden ze lekker? Lang niet iedereen houdt er van! Nou meis, ik ben benieuwd naar je volgende verslag, liefs, mamz XXX

  • 03 Oktober 2011 - 18:52

    Mamz:

    PS Zoals Huib al zei, je moet je huidige locatie nog veranderen in Ghana, er staat nog Nederland geschreven! X

  • 03 Oktober 2011 - 20:21

    Frank En Hris:

    Leuk verhaaltje Puckie! Ik zie al uit naar de volgende meid! Slaap lekker x x x

  • 03 Oktober 2011 - 21:24

    Oma:

    Wat een lang verslag ,wat heb je al veel indrukken opgedaan,heel leuk om te lezen,het is fijn dat we zo jou kunnen volgen.Geniet er van dan doen wij dat ook Liefs en DIKKE KUS

  • 03 Oktober 2011 - 22:43

    Puck:

    Wat een lieve reacties allemaal! Ik post overmorgen denk ik weer een nieuw verslag! je maakt genoeg mee hier, te veel om op te noemen! Dikke kus Puck

  • 04 Oktober 2011 - 17:15

    Leonie:

    Lieve pUckie! Super leuk dat je al zo snel een verslagje post. Als ik het zo lees is het al hartstikke leuk en ga je nog fantastische weken tegemoet! Geniet ervan lieverd! Kussies leo

  • 05 Oktober 2011 - 12:14

    Alyssa:

    Hee lieve puck!
    Over dat je nooit blogs schrijft hoef jij je geen zorgen te maken! T leest heel makkelijk weg hoor en als je reis ten einde is ben je vast PRO-bloggen schrijfster!:)

    xx

  • 07 Oktober 2011 - 10:12

    Marlou:

    puck, wat leuk om je verhalen te lezen ! en je schrijft hartstikke leuk ! geniet ervan ! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eelde

Vrijwilligerswerk in Sunyani, Ghana

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

(Kleine) Geluksmomentjes

07 December 2011

Op reis!

20 November 2011

Import vanuit Holland

29 Oktober 2011

Ghana

17 Oktober 2011

African Vibes
Puck

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 15233

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 13 Februari 2015

Stage in Mauritius

02 Mei 2012 - 05 Juli 2012

It's time for Africa!

30 September 2011 - 30 December 2011

Vrijwilligerswerk in Sunyani, Ghana

Landen bezocht: